Nå er de første foringene ferdig. Stusser litt på målene som ligger på forumet under teknisk.
Indre hylse:
D=24mm
d=16mm
B=15mm
Ytre hylse:
D=37mm
d=24mm
B=15mm
Den indre hylsa er grei, men jeg syntes D på ytre hylse virker litt liten. Når jeg kom på jobben fant jeg den gamle tegningen jeg laga selv og der brukte jeg D=50på ytre hylsa. Siden jeg husker så dårlig husket jeg ikke målene når jeg var hjemme, så stål ble kjøpt på bakgrunn av målene ovenfor. Jeg syntes D=37 vil gi den fremmre stålskiva (Sett når radiusarmen står på bilen) for liten støtteflate. Diameteren på anleggsflata på radiusarmen er ca 40 tror jeg. All vekt og krefter som virker på fremakselen under feks oppbremsing vil virke på den lille anleggsflata. Er det da ikke fare for at skiva kan gi etter og bøye seg? Den er veldig tykk og står mot gummi så det går sikkert fint. Skviser ut gummien før den bøyer seg. Bare en liten tanke.

Ser dere nøye etter på bilde kan dere se den blanke sorte forre hylsa. Den blir tredd på radiusarmen først, deretter skiva som ligger imot gummiforinga. Som du ser her har skiva godt anlegg. Like stort som den flate delen av skiva. Det er hvis denne flaten blir for liten jeg er redd for at skiven kan gi etter under harde belastninger. Er det noen som gidder å sjekke målet på radiusarmen der skiva ligger imot?
Jeg har kjøpt emne med større diameter en 37, men er diameteren mye større må jeg få tak i enda tykkere stål.
De første foringene er dreiet til D=40 og tykkelse på 14mm. Syntes det ble litt snaut med gjenger igjen på innfestinga til radiusarmen med 16mm. Med 14mm vil helle mutteren med nylonlåsingen komme innenfor.
Gidder ikke stå å dreie en masse foringer ingen kan bruke